fbpx

Tinat på väg till butik - färskaste brödet i hela Sverige

Idag är basen i vårt sortiment bröd som tinas på väg till butik. Vi har arbetat på det sättet under många år med Polarbröd och Korvbrödsbagarns frysta sortiment. Bröd som frysts in på rätt sätt direkt efter bakning, når konsumenten med lika bra eller bättre kvalitet än bröd som inte varit fryst.

Med småföretagarens engagemang

Polfärskt Bröd omsätter totalt över 1,6 miljarder kronor och bearbetar närmare 3000 butiker med hjälp av 270 distributionsbilar.

51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av vår viktigaste partner Polarbröd. Resten ägs av de regionala Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Vi tror nämligen att engagemanget och drivkraften blir bättre ju närmare slutkunden ansvaret ligger.

Konceptutveckling, avtalsfrågor, administration, utbildning, marknadsföring och IT samordnas centralt av Polfärskt Bröd AB. På så vis utnyttjar vi bäst kombinationen av småföretagarens engagemang och det stora företagets stabilitet och resurser.

Vi slutar aldrig att utveckla vår service

Butikerna vi levererar till ska varken ha mer eller mindre bröd hemma än vad konsumenterna köper. För att leverera rätt varor i rätt mängd i rätt tid kommer vi ibland två gånger om dagen till butiken, upp till sju dagar i veckan.

Omsorg
Bra produkter kräver god omsorg. Det är därför våra egna säljande distributörer sköter defektering och allt exponeringsarbete i butik. Säljarna hjälper till att skapa händelser i butiken genom kampanjprogrammet Bread Alert. De garanterar också att all datummärkning sker korrekt.

IT
Polfärskts säljande distributörer har verktyg som låter dem fokusera på att brödet skall sälja ut ur butiken, inte bara levereras in i hyllan. Beväpnade med mobila handdatorer och ett trådlöst affärssystem hjälper våra säljare butikerna att öka omsättning och lönsamhet. Vårt sätt att arbeta har belönats med en av USA:s finaste utmärkelser för innovativa IT-lösningar: Computerworld Honors.

Utbildning

Vi förkovrar vår personal varje år inom det senaste för branschen, som i ett led att ha högsta kompetens, där vi utvecklar vår affär tillsammans med våra kunder.

”Tomma hyllor” i brödavdelningen är det värsta vi vet. Näst efter fulla hyllor som ingen rör.

Allt fler butiker har anlitat vår kompetens i deras strävan att öka sin försäljning, där vi utvecklar hela deras försäljning i brödavdelningen, snarare än någon enstaka produkt.

Visste du att
Konsumenten söker efter liknande produkter i hyllan när hen navigerar och botaniserar i brödavdelningen. Polfärskt förespråkar att butiken kategoriserar likvärdiga produkter vid varandra för att underlätta för shoppern när hen handlar.